Oktoberräkning.

Regn och rusk

och ibland sol men mest regn

och skoldagar och lediga dagar

och skrivkramp och magkramp

och plånbokskramp och flygbiljett

och tåg och timmar

och vänner och vin

och mycket och många

och ner och ner

och tyst och tyst

och upp och igen

och tillbaka och resa

och lova och tänka

och gråta och minnas

och glömma och skriva

och skriva och skriva

och skriva och mera

och hälsa och skriva

och jag saknar dig

och jag tänker och tänker

och tänker och tänker

och tänker och klar

och aldrig klar

och på väg och mer regn

och mindre pengar och jobb

och tjänster och lova

och skriva och skriva

och vara tyst och tycka att det är skönt

och skriva och du

och du spelar och

du spelar på bar

och du spelar där ikväll

och jag skriver och jag

glömmer att glömma dig

och du är inte ens inspiration

längre och så många och

men också mycket också

och många men.  



Kommentarer
Tiina-mamma

finurligt och lite klurigt men väldigt fyndigt som vanligt <3

2014-10-11 @ 12:40:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sannassagor.blogg.se

Sanna sagor och fiktiv verklighet.

RSS 2.0